BEN KİMİM?

 

BEN KİMİM?                                                              

Merhabalar. İsmim GAMZENUR IŞIK. 22.04.2002 doğumluyum. Doğma büyüme Muşlu olup 9 kardeşten tek okuyanım. Çocukluk yıllarımı çok güzel geçirdim o yılları doya doya yaşadım. Sabahın köründe dışarıya çıkar akşam geç saatte açlıktan bayılmak üzereyken kendimi eve zor atardım. Köyün her yerini karış karış gezer avucumun içi gibi bilirdim. O yıllarda yapmaktan en zevk aldığım şey sürüyle otlamaya çıkmış büyükbaş hayvanlarımızı arkadaşlarımla birlikte geri getirmeye gitmekti. Hayvanın gelmesine 1-2 saat kala gider orada bin bir türlü oyunlar oynardık. Çocukken yaşamış olduğum trajikomik bir olayı da anlatmayı çok isterim. 9-10 yaşlarındayken öğretmenim evde pamukta fasulye yetiştirme deneyi yapmamızı daha sonrasında ise yaptığımız deneyi okula getirmemizi istemişti. Tabi o zamanın  şartlarında köyde pamuk bulmak çok zordu. Mahalledeki diğer arkadaşımla tüm komşuları gezip pamuk aradık ama maalesef hiçbir yerde bulamadık. Başka çözüm yolları ararken birden ağaçtan pamuğa benzer bir şeylerin döküldüğünü gördüm. Bunlardan çok toplarsak bir araya geldiklerinde pamuk olacaklarını düşündük ve toplanmaya başladık. Az toplamamız rağmen baya zamanımızı almıştı ama ödevimizi yapacağımız için mutluyduk. Heyecanla eve gittim ve deneyi yapmaya koyuldum. Deney için topladığım sözde pamuklar suyla temas ettiği gibi sönüp, yok olmaya başladılar. Çok büyük hayal kırıklığına uğradım. Topladığım bitkinin pamuk olmadığını öğrendim ve verilen ödevi yapamadım. Bu da unutmadığım bir çocukluk anımdır. İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa/ Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi/ Okul Öncesi Öğretmenliği/ 2. Sınıf öğrencisiyim. Liseden çocuk gelişimi alanının özel eğitim dalından mezunum. Liseden sonra girdiğim üniversiteye giriş sınavında istediğim puanı alamadığım için mezuna kaldım. Doğu Anadolu’nun küçük bir şehrinin kasabasında yaşayıp ulaşım, internet, kaynak temini gibi bir çok konuda imkansızlıklar içinde olmama rağmen bunu kendime engel olarak görmedim. Bu durumun en başlıca sebepleri arasında çocukluğundan biri olmak istedim öğretmenlik mesleğiydi. Ve bu hayali gerçekleştirmek için her zahmette katlanmaya hazırdım. Bir sonraki yıl çok büyük emekler vererek Türkiye’de sözel alanında ilk 7 bin sıralama yaptım ve tercih yapmaya hak kazandım. Bu süreç sınav süreci kadar zorlu ve stresli geçti. Tercih verebileceğim üniversite tüm hayatımı etkileyecek kadar önemliydi. Önüme pek de bir seçenek sunulmamıştı zaten ya memlekette kalıp toplum baskısına maruz kalacaktım ya da İstanbul’a gidip her alanda kendime daha iyi imkanlar sunacaktım. Şimdi ise çok severek okuduğum okul öncesi öğretmenliği bölümünde eğitim görmekteyim. Biraz karakteristik özelliklerimden bahsedecek olursak ruh halim çok hızlı bir şekilde değişiklik gösterir bazen çok yoğun sosyal anksiyete, özgüven yoksunluğu yaşarken bazen de tam tersi olarak oldukça sosyal ve özgüvenli olabiliyorum. Hırslı, azimli, merhametli olmak gibi sevdiğim huyların varken ani sinirlenme, stres yönetememe, tahammülsüzlük gibi sevmediğim huylarımda vardır. Çocukluk çağlarımda öğretmenlerimin de dikkatini çekecek kadar iyi futbol ve voleybol oynardım. Gelecek odaklı bir çok istek ve hedeflerim var. Bunların başında her şeyden önce “İyi Bir Öğretmen” olma çabam  var. Çünkü bir öğretmenin öğrencisinin hayatında ne kadar büyük rol oynadığını bir köy çocuğu olarak eğitim hayatı boyunca deneyimledim. Selam olsun Konyalı Fen Bilgileri Öğretmenim “Ahmet BÜYÜKYAVUZ’ a selam olsun Çorumlu Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz “Emre TATAR’ a” selam olsun “ öğretmenlik yapmak” yerine “ öğretmen olmuşlara” selam olsun kendini tüm yüreğiyle bu yola adamışlara. Selamlar olsun. Öğretmenimmm. Üstünden yıllar geçse de o minik çocuklar büyüyüp kocaman adamlar olsalar da sizler hep o küçük bedenlerimizdeki mahsum sevgiyle anacağız. Ve tüm çabam bu yüzdendir ki hayatıma yön veren bu koca yürekli öğretmenlerden biri olabilmek o minicik kalplerde kocaman bir yer edinebilmek. Kalan eğitim hayatı boyunca kendimin geliştirip en iyi şekilde mesleğimi icra etmek. Önümde staj, KPSS gibi zorlu süreçler var bunları başarılı bir şekilde bitirip tüm öğretmenlerin ortak hayali olan 1 + 1 minik evime yerleşip küçük bir köy okulunda öğretmenlik yapmak istiyorum. Onlardan öğrenmem gereken çok şey var. Umarım yıllar sonra bu bloğu tekrar açıp okuduğumda hayalimdeki tüm her şey gerçekleşmiş olur. HOŞÇAKALIN.                                                                 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MUŞ’TA EKONOMİ VE GEÇİM KAYNAKLARI

MUŞ’UN KÜLTÜRÜ